Posted on / by jiri.kratochvil / in případové studie

Dobrá komunikace je magnet na ty správné lidi: malá případovka z CS SOFTu

Co nám běží hlavou, kdykoli mluvíme za některého z klientů? Třeba, že slovo komunikace pochází z latinského communicare, tedy sdílet, radit se. Že není třeba bít se jménem zákazníka v prsa a hlásat „jedinou pravdu o báječném životě s produkty XY nebo kůl atmošce v ofisu“. Obvykle stačí ukázat, co umí, jak pracuje, z čeho má radost, kam směřuje. A pokud má jeho konání smysl a lidé jsou spokojení, výsledky se dostavují.

„Když jsme začínali s firmou vyvíjející systémy pro letový provoz, šlo především o HR kampaň. Zadání, které jsme s HR specialistkou CS SOFT dohodli, bylo přibližně takové: Podpořte komunikací na sociálních sítích HR, pomozte nám oslovit možné zájemce o práci u nás,“ popisuje první kvartál roku 2019 Jiří Kratochvíl, zakladatel DIGITAAL.CZ.

Zaměřili jsme se tedy na rozhovory se stávajícími zaměstnanci, abychom představili náplň jejich práce, příběh a motivaci, proč u CS SOFT pracují. Protože jde o firmu s naprosto ojedinělými výsledky dodávající řešení pro celý svět, zajišťující bezpečnost a udávající trendy na trhu, směřovali jsme komunikaci také k prezentaci efektů její činnosti. Velmi rychle se ukázalo, že v CS SOFT pracují špičkoví odborníci a velcí srdcaři zároveň.

„Líbilo se mi zapálení lidí, chtěl jsem ostatním ukázat, co dělá tester, programátor, dokumentarista, jak uvažuje šéf architekt systémů nebo CEO. Jsou to osobnosti s vášní pro svou práci, milují cestování, komunikují s odborníky na 4 kontinentech. Mým úmyslem bylo představit je a ukázat, s jakým entuziasmem pracují,“ říká Marek Lintner, který tak začal prostřednictvím Linkedin a Facebooku vyprávět příběhy lidí z CS SOFT.

Při vyhodnocování spolupráce přišla od CS SOFT zpětná vazba, která DIGITAAL.CZ potvrdila, že jde správnou cestou. HR specialistka příspěvky o samotné firmě a zaměstnancích velmi ocenila. Na pohovory začali přicházet lidé s jasnou představou o budoucím zaměstnavateli, jeho byznyse, působení na trhu i atmostéře v organizaci. V CS SOFT si uvědomili, že není nutné vysílat do světa pouze zprávy o volných pracovních pozicích. Naopak, může to u zájemců o práci vyvolat mylný dojem – například, že ve firmě není stabilní zázemí, zaměstnanci odcházejí a neustále „někdo chybí“. Při výběrových řízeních pak časem i financemi plýtvají všichni.

„Dobrá komunikace na sociálních sítích je doslova magnet na ty správné lidi. Konverzní cyklus se zkracuje a spokojení jsou všichni. Klíčovou roli sehráli samotní lidé CS SOFT,“ dodává J. Kratochvíl.

CS SOFT zároveň vysoce hodnotí samostatnost marketingového týmu DIGITAAL.CZ, který pečuje nejen o zmíněný LinkedIn a Facebook, ale také Instagram. Zajímavosti z oboru vyhledává Marek Lintner, pořizuje fotografie a získává od CS SOFT potřebné informace.

Mezi klienty CS SOFT patří organizace z civilní i armádní sféry, firma dodává certifikované systémy pro civilní a vojenské využití i aplikace pro letectví, námořní a pozemní dopravu, spolupracuje s univerzitami. Od roku 2018 je členem holdingové skupiny CZECHOSLOVAK GROUP.

„Jde o mimořádně zajímavého zákazníka, a to jak z pohledu oboru podnikání, tak formy spolupráce. Proto nás těší, že můžeme být u mnoha jejích projektů a podporovat povědomí o české firmě, která během 30 let vyrostla doslova z garáže v dynamickou evropskou společnost s instalacemi po téměř celém světě,“ uzavírá J. Kratochvíl.