Posted on / by jiri.kratochvil / in Krasobruslení, z DIGITAALu

Krasojízda na sociálních sítích Českého krasobruslení

Sociální sítě Českého krasobruslařského svazu vedeme již druhým rokem v rámci subdodávky celkového PR (ty má na starosti Pavla Švancerová) a koordinace PR činností (na starosti Petr Juříček) Svazu. Letos se v Ostravě jelo Mezinárodní Mistrovství ČR v krasobruslení a tahle malá případovka vám ukáže, že komunikace a rychlý servis fanouškům na sítích má smysl. 

Před, během i po šampionátu využívá ke komunikaci Facebook a Instagram. V prosinci 2019 se 4Nationals Championships konal v ostravské Ostravar Aréně, z pověření Českého krasobruslařského svazu (ČKS) ho organizoval Bruslařský klub Ostrava. DIGITAAL pro ČKS zajišťoval v rámci smlouvy digitální PR od 9. do 17. prosince 2019.

Z haly rovnou na sítě

Samotný závod probíhal v pátek a sobotu 13. a 14. prosince. Zúčastnily se ho týmy České republiky, Slovenska, Maďarska a Polska. Na základě dlouholetých zkušeností s PR kampaněmi obdobných akcí bylo jasné, potřebujeme mít na místě kameramana, fotografa a střihače v jedné osobě a zároveň sportovního komentátora schopného vést živé rozhovory. Do Ostravar Arény vyjeli Marek Lintner a Jiří Kratochvíl.

„Záměrem týmu DIGITAAL bylo přímo z místa konání postovat na sociálních sítích rozhovory se závodníky, průběžné výsledky a sestřihy videí, a to v reálném čase. Chtěli jsme uživatelům přinést autentický zážitek, dopřát mu stejný adrenalin, jaký prožívali lidé v hale a ještě uvádět věci do souvislostí,“ vysvětluje J. Kratochvíl.

Famózní výsledky: zobrazení Instastories vyletělo na 171.000 zobrazení příspěvků během týdne

Dva dny plného nasazení a aktivita před i po 4Nationals Championships se v dosazích příspěvků na Facebooku a Instagramu okamžitě projevily. Jen komunikací na Facebooku se podařilo oslovit 102 524 unikátních lidí, příspěvky o českém krasobruslení byly zobrazeny 223 000krát!

9. – 17. prosince, Facebook: celkový dosah 102 524 lidí, organický dosah 92 935 lidí, celkový virální dosah 38 072 lidí, celková zobrazení 223 090 (z toho organicky 172 065).

„Unikátní výsledky na Facebooku výrazně podpořilo 21 videí, která jsme jenom během konání akce zveřejnili, a 4 galerie fotografií,“ říká M. Lintner.

9. – 17. prosince, Instagram: zobrazení příspěvků 171 883krát, dosah 4 157 unikátních lidí, počet interakcí 1 993, počet návštěv profilu 1 966.

„Na Istagramu jsme postovali 207 stories, na profilu nabídli 18 videosestřihů. Díky tomu vzrostl počet návštěv Instagramu oproti týdnu před šampionátem o víc než 1 235 přístupů, příspěvky se zobrazily o 120 422 více lidem,“ uvádí M. Lintner.

Aktivity soupeřů

Jak o 4Nationals Championships informovaly svazy dalších zúčastněných zemí? Slovensko postovalo 4 příspěvky na Facebooku (Victory Ceremony), Maďarsko 11 příspěvků na FB (Victory Ceremony + Kiss and Cry) a 2 posty na Instagramu. Poláci uveřejnili 7 příspěvků na FB (start + Victory Ceremony) a 3 na Istagramu.

„Česká republika měla díky DIGITAAL na Facebooku 25 videí jen během soutěže, na Instagramu 207 stories a 18 videí v profilu,“ říká Jiří Kratochvíl.

Co získal klient

DIGITAAL s ČKS spolupracuje v rámci dlouhodobé smlouvy s měsíční paušální platbou. Pokud by šlo o jednorázovou zakázku, pak by spolupráce tohoto typu vyšla klienta na přibližně 20 tisíc korun bez DPH. 4Nationals Championships zaměstnal dvoučlenný tým na 10,5 hodin v pátek a 12 hodin v sobotu. Celkem šlo o 22,5 hodin času. Ten si digitaalní agentura běžně účtuje 900 korunami na hodinu.

„Je nesporné, že úsilí vložené do PR této mezinárodně významné akce se naprosto vyplatilo. Českému krasobruslařskému svazu jsme opět zvýšili dosah příspěvků na sociálních sítích a podpořili jeho dobré jméno, našim sportovcům pak udělali skvělé promo,“ těší se J. Kratochvíl.

Komplexní služby DIGITAAL pro zajištění profesionálního PR mohou využít jak pořadatelé velkých (i mezinárodních) aktivit, tak organizátoři lokáních podniků. Digitaalní agentura zajistí foto i videodokumentaci, nastaví kampaně na sociálních sítích, postará se o textaci příspěvků. Součástí servisu může být příprava tiskových zpráv, zhotovení webových stránek a podobně.