Posted on / by jiri.kratochvil / in z DIGITAALu

Tým, co se nevzdává a posouvá limity

Kdo četl Digitaalní rok 2019, mohl získat dojem, že jsme pracovali ve stabilních podmínkách, s přesně nastavenými procesy a dokonale sladěným týmem. Výstupy musely být a byly samozřejmě stoprocentní, nicméně my sami se cítili jako kovářovy kobyly. Bosi.

Majitel DIGITAAL.CZ otevřeně přiznává: „Vybudovat tým lidí, na který se lze spolehnout, který přináší vlastní nápady a jehož členové si naslouchají, není vůbec snadné a už vůbec ne rychlé. Ťukám na dřevo – v roce 2019 se to snad konečně podařilo.“

O lidech

Pro digitaalní agenturu momentálně pracuje 5 specialistů. Podle Jiřího Kratochvíla je to počet dostačující a pro tuto chvíli konečný. Netají, že se ve firmě vystřídalo několik lidí, jejichž pracovní návyky a kulturní nastavení potřebám agilní organizace neodpovídaly. Další a další zaučování, nová zklamání a rozchody netěší nikoho. Zvlášť v tak malém týmu.

Pro DIGITAAL je zásadní pracovat efektivně a i v několika lidech odbavit skutečně velké množství různorodé práce. Nevzdávat se a posouvat limity a znalosti pořád dopředu, to je zakořeněno hluboko v DNA každého člena týmu. Je nutné vždy myslet v první řadě na klienta a jeho spokojenost. Na tom někteří dřívější zaměstnanci pohořeli.

„V DIGITAALu je skvělé prostředí pro rychlé začlenění a zaučení lidí v týmu. Fungujeme velmi dynamicky,“ potvrzuje Souad Kratochvílová, obchodní manažerka.

O podmínkách

Pronajmout si kancelář blízko centra Ostravy byl před dvěma lety krok správným směrem. Osvědčilo se také sdílet ji s externisty. Do firmy docházejí pracovat ve vybrané dny, zůstávají tedy nepřetržitě v obraze. Vědí, co se chystá, co kdo řeší, pomohou si, konzultují. Ukázalo se, že stoprocentní home office vyžaduje dlouhá vysvětlování, e-mailovou nebo jinou korespondenci, udržování kontaktů a mnohdy složité sžívání.

Každý měsíc se všichni z DIGITAALu potkávají v rámci pracovního oběda. Předají si poznatky, na které nebyl v běžném provozu čas, naplánují další aktivity.

O procesech

Doplňme také pohled na management zakázek. DIGITAAL funguje na bázi filozofie KAIZEN, každý týden něco zlepšíme. I kdyby šlo o malou věc, v celku se zlepšení a posuny nasčítají. Jedním z příkladů je zavedení rozhodovacího schématu při přijímání nových zakázek.

„Uvědomili jsme si, že nemůžeme brát všechny zakázky. Nemůžeme a nechceme dělat věci, kterým nerozumíme, které nás nebaví, nemáme k nim citovou vazbu. Protože pak trpí obě strany,“ vysvětluje Jiří Kratochvíl.

Vytvořili jsme přesné postupy pro práci s novými zákazníky, konkrétně s novými kampaněmi. Sepsali jsme manuály práce podobné checklistům, stanovující, co všechno se musí udělat při převzetí zakázky. Pomáhají novým členům týmu a externistům a hodláme je rozhodně rozvíjet.

Liběna Krchňáková, PPC specialistka a copywriterka to potvrzuje: „DIGITAAL je příležitost pořád se učit něco nového, hledat neotřelá řešení, zkoumat a objevovat nové možnosti. Ale hlavně jsou to skvělí lidé, kteří svou práci dělají s citem pro věc, vášní a maximální profesionalitou.“

O prezentaci

Připravujeme kampaně, budujeme brandy, komunikujeme, natáčíme, fotíme. Do roku 2019 téměř výhradně pro naše klienty. Díky stabilizaci týmu a s využitím plánování prostřednictvím projektove.cz začíná ta naše kobyla konečně běhat okovaná.

Spustili jsme web, na kterém uveřejňujeme blogy a případovky. Větší pozornost věnujeme také péči o vlastní sociální sítě. Ne vše je růžové, ale uvědomujeme si, jak důležitá prezentace naší práce pro ostatní je. Pořádáme event HRko, připravujeme akci Gamechanger. Můžeme tak poskytnout prostor partnerům, spojit řadu oborů a lidí, být sami iniciátory změn.

„Život v Digitaalu je jako bonboniéra. Nikdy nevieš, čo ochutnáš. Za posledný rok som mal možnosť ochutnať z práce v podstate všetko a ešte o niečo viac. Chatboty, reklamné kampane, veletrhy, rozhovory, natáčanie, fotenie, komunikáciu na sieťach, nejaké slabšie chvílky no hlavne silné chvíle, na ktoré človek len tak lahko nezabudne. A najsilnejší moment? Asi HRko #3, kde som mal na starosti hlavný stage so spíkrami. A následné ,dozvukyʹ celej akcie, kde Petr s Jirkom dostali skvelý nápad na organizovanie novej konferencie,“ popisuje marketingový specialista Marek Lintner.

O loajalitě

Věci se v DIGITAALu mění, lidé se mění. Co zůstává, je silná loajalita ke klientům. Na začátku každé spolupráce je samozřejmě smlouva formálně potvrzující naši dohodu. Ve skutečnosti nás víc zajímají výsledky a spokojenost zákazníka. A je jedno, jestli k jejich dosažení vede nasmlouvaných 5 příspěvků za týden, nebo k nim přidáme další 3 z vlastní iniciativy. Nevšední pohledy a přístupy hledáme všude tam, kde fantazie klienta mnohdy končí.

„Věci se tady dějí opravdu rychle. Lidé v DIGITAALu přistupují ke každé zakázce s chutí skutečně pomoci, proniknout do podstaty problému a hledat řešení tak dlouho, dokud se úspěch nedostaví. Přitom se do projektů pouštějí s pokorou a nechybí jim nadhled ani touha pořád se učit,“ dodává Karolina Čiklová, copywriterka.