Blog

z DIGITAALu

Pomáháme mladým lidem zazářit na internetu

Narodili se do digitálního světa. Internet je pro ně naprosto přirozené prostředí. V nižším věku nabízí spíše zábavu, později edukaci, ale v ten správný čas je ideálním místem pro nastartování kariéry. Dnešní doba nabízí mnohem více příležitosti než kdy dříve. Je však také více hektická a v mnoha směrech přesycená, co se např. obsahu na sociálních sítích týče. Jak se v těchto podmínkách prosadit? Dát o sobě vědět? Jak jít naproti příležitostem?To se již druhým rokem snažíme předávat studentům středních a vysokých škol. Na sociálních sítích jsme jako doma stejně jako oni. Oproti nim máme však zkušenosti s využitím sociálních sítích v profesním světě. Radíme tedy studentům, jak budovat svůj vlastní brand, jak získat nové kontakty, jak najít firmu, pro kterou by rádi pracovali. Ideálním nástrojem je největší profesní síť na světě Linkedin, kterou, dle našich zkušeností, nemají až tak probádanou. A právě ta je vstupní branou k neomezeným příležitostem. Spojili jsme síly s programem Den pro školu Den pro školu je program, který spojuje komunitu lidí z praxe napříč odvětvími s dětmi základních škol. Nosným mottem je předávat žákům to, co bychom z pohledu dospělého chtěli už jako děti vědět. Tato myšlenka nám dává smysl. Chceme podporovat rozvoj nastupujících generací, a proto jsme navázali spolupráci. Chcete, abychom navštívili i vaší školu? Kontaktujte nás: https://www.denproskolu.cz/dobrovolnik/jiri-kratochvil
Posted by Jiří Hanulík
Arabic z DIGITAALu

Marketing v arabštině? Ano, to v DIGITAALu umíme.

🟦 Více než 300 milionů lidí používá arabštinu 🟪 26 zemí zahrnuje arabský svět 🟦 20 miliard USD byl příliv přímých zahraničních investic do Spojených arabských emirátů v roce 2021 🟪 150 miliard USD je cíl do roku 2030 Tato čísla jednoznačně odpoví na otázku, zda mít web také v arabské mutaci, zda dělat marketing v arabštině. Tedy, pokud máte firmu, která chce uspět na zahraničním trhu. „Arabský svět nabízí pro společnosti z Evropy řadu příležitostí. Samozřejmě za podmínky, že respektují tamní odlišnou kulturu a pravidla hry,“ říká Souad Kratochvílová Kafi, která se v DIGITAALu věnuje marketingu pro arabský trh a obchod. Souad Kratochvílová Kafi vyrůstala v Alžírsku a každoročně zde tráví několik týdnů. Je rodilou mluvčí a rozumí místní kultuře, tradicím, zvyklostem, což je důležité pro navázání kontaktu s potenciálním businessovým partnerem. Potenciál spolupráce s partnery v arabsky mluvících zemích Důležitou informací je, že Arabové vnímají Evropu pozitivně, zvláště Spojené arabské emiráty otevírají evropským firmám dveře a rády s nimi spolupracují. Jen Česká republika vyveze ročně do SAE komodity v objemu kolem 800 mil. dolarů.  O tom, že je konkrétně SAE velmi lukrativní destinací, svědčí cíl dosáhnout zahraničních investic ve výši 270 miliard USD do roku 2051. To, že Arabové chtějí spolupracovat, je jedna věc. Druhým mnohem důležitějším faktem je, že si vás vůbec musí všimnout a pak následuje to nejdůležitější. Bohatí Arabové jsou si vědomi svého výsadního postavení a kontrakty rozhodně nepodepisují bez dokonalé znalosti druhé strany. Budete-li komunikovat na webu nebo na sociálních sítích v arabštině, razantně zvýšíte šanci na úspěch. „Rozhodně doporučuji přeložit do arabštiny webové stránky, SEO, nejrůznější titulky a popisky produktů, meta data, reklamní materiály, reklamní texty i PPC kampaně. Můžete tak oslovit zajímavé společnosti, na které byste sami možná nepomysleli,“ vysvětluje Souad Kratochvílová Kafi. Potenciál profesní sítě Linkedin Linkedin je celosvětově uznávanou profesní komunikační platformou. Je to nástroj, díky kterému jste schopni získat velmi zajímavé kontakty z celého světa, díky kterému jste schopni seznámit se s novými obchodními partnery nebo potenciálními zaměstnanci. V DIGITAALu máme certifikované profesionály a jsme tak schopni budovat váš osobní nebo firemní brand, vytvářet náborové kampaně a to vše právě v arabštině. Chcete zazářit v arabském světě plným příležitostí? Ozvěte se nám: E: jirka@digitaal.czT: 724 170 007
Posted by Jiří Hanulík
HRko případové studie

Co funguje na osobním a firemním profilu Linkedin?

Mnohonásobně vyšší engagement díky autentickým příspěvkům V DIGITAALu spravujeme x profilů lidí různého postavení a odlišných oborů. Ačkoliv se příspěvky jednotlivců přirozeně liší, našli jsme jeden společný a velmi zajímavý jev, díky kterému lze získat mnohem vyššího engagementu. Klíčem k úspěchu je autentický obsah. Nejlépe foto nebo video z profesního i soukromého života. Lidé chtějí vidět váš úsměv. Zajímají je vaše názory. Chtějí sledovat vás v plné přirozenosti. Můžete zveřejnit super moderní výrobní linku ve vaší firmě, produkty nebo služby, které poskytujete, ale nic z toho nedosáhne tak vysokého engagementu jako fotka nebo video s vámi. Neříkáme, že máte zveřejňovat jen obsah s vámi. Možná si řeknete „nejsem narcis“. V tomto případě nejde o narcismus, ale o patriotismus, lidskost a vaše charisma, které lidé chtějí vidět. Zveřejníte-li tedy na vašem profilu právě například nově pořízený stroj, tak ať je jakkoliv skvělý a moderní a jedinečný, ztrácí to osobitost. Je to chladné, stroj nebo produkt nemá duši, energii. Pokud však zveřejníte post, jak stojíte u toho stroje, jak s ním případně manipulujete, nebo jak držíte nějaký produkt v ruce, věřte, že příspěvek z pohledu engagementu raketově vzroste. Když post doplníte o váš názor, vaší zkušenost, tím většího úspěchu dosáhnete, protože lidé nejdou za produktem či službou ale za člověkem. Důkazem toho je např. profil CEO firmy se 100 zaměstnanci. Jakmile jsme začali zveřejňovat fotky nejen z běžného pracovního dne z jednání, s kolegy, v kanceláři, ale i ze soukromého života, třeba z výletu na motorce nebo z nedělního výletu, její profil získal o 100 % více sledujících hned v prvním měsíci. Příspěvky zaznamenaly okolo 15 000 impresí stejně jako firemní profil, u kterého však bylo zveřejněno mnohem více příspěvků. Ambasadorství klíčem k vysokému a stabilnímu engagementu u firemního profilu Opět stejné pravidlo jako u osobního profilu. Zveřejníte-li stroj, produkt, tak ať je jakkoliv unikátní, ve většině případů nebude dosahovat tak vysokého engagementu, jako když na fotce nebo ve videu bude člověk. Příběhy lidí, emoce, úsměv, odbornost určitého člověka a jeho zkušenosti, to je to, co táhne. A teď si představte, že máte ve firmě pět, sedm, deset patriotů, srdcařů nebo ambasadorů, kteří hrdě propagují svou činnost ve firmě, své firemní úspěchy, své profesní nadšení a kteří sdílejí firemní příspěvky a vynásobte jejich společný engagement. Má-li tedy firemní profil sám o sobě např. okolo 15 000 zobrazení, tak s deseti ambasadory (pro lepší výpočet) by mohl dosahovat např. 150 000 zobrazení. Za předpokladu, pokud by byly osobní profily ambasadorů tak úspěšné jako například profil samotné generální ředitelky. Úspora nákladů na náborové kampaně díky ambasadorství S velmi inspirativní případovkou vystoupila na HRko 2022 Martina Chloupková, HR ředitelka ze společnosti Heureka Group, kde právě díky ambasadorství výrazně snížily náklady na náborové kampaně. Noví zájemci o práci se totiž o pracovních příležitostech dozvěděli prostřednictvím profilů zaměstnanců, kteří „heuréčí“ obsah sdíleli na soukromých profilech. Tím docílili vysokého organického zobrazení bez placené reklamy a získání 40 nových kolegů do týmu.
Posted by Jiří Hanulík
HRko

HRko 2022 přivítalo 450 účastníků z Česka a ze Slovenska!

Vše začalo o den dříve,… na jedinečné Before Párty Účastníci pátého ročníku HRko přicházejí do útrob zbrusu nových prostor DK POKLAD a s překvapením a úsměvem přijímají kromě cedulky se jménem také tisícovku do kasina. Ruleta se roztáčí, kulička padá na první číslo a zábava začíná. Herně a v duchu zábavy začíná Before Párty HRko 2022. Tanec, zábava, bohatý catering, soutěže, networking, nová seznámení, znamenité víno a výborná káva, to jsou atributy párty, která opravdu stála za to! Večerem provázel Pavel Cejnar z Evropy 2, který nejednou zahrál oblíbený song na přání a o zábavu se postaral i mimo mikrofon a mixážní pult. HRko 2022 stanovilo velmi vysokou laťku! Navýšení počtu stagí ze 2 na 6 bylo pořádnou výzvou! Mnohem více spíkrů, případovek, workshopů nebo panelových diskuzí. Pořadatelský oříšek se nám podařilo zvládnout a tímto děkujeme všem, kteří se na HRko podíleli. Velké díky patří spíkrům, kteří dorazili ze všech koutů republiky: Martin Cígler, Martin Svoboda, Martina Chloupková (Wolfová), Tomáš Vala, Tomáš Ervín Dombrovský, Jan Fišer, partnerům Festivalu HR řešení za jejich inovativní řešení pro zlepšení života lidí ve firmách a velké poděkování patří také partnerům HR rooms, kteří letos vytvořili perfektní obsah v podobě workshopů a Pavlu Cejnarovi z Evropy 2, který nás s noblesou provedl celou akcí.  HRko podcasty novinkou pátého ročníku Letos poprvé jsme natáčeli přímo na místě HRko podcasty. Máte se na co těšit. Jednotlivé rozhovory budeme postupně zveřejňovat na Spotify, takže i dávno po skončení HRko budete mít vydatný přísun inspirace od těch nejlepších v oboru.  Celou atmosféru dobarvily také zbrusu nové prostory DK POKLAD a úvodní bubenická show se světelnými efekty ve zhasnutém kinosále. Letošní ročník máme za sebou a dle odezvy zúčastněných se podařilo laťku zvednout hodně vysoko. Nechceme usnout na vavřínech a tak už nyní připravujeme HRko 2022. Připravujeme zajímavé inovace, ale o ty se podělíme ve správný čas. Takže na viděnou na HRko 2023! Ještě jednou všem DĚKUJEME! 
Posted by Jiří Hanulík
z DIGITAALu

DIGITAAL, jak jej (ne)znáte…

Psal se rok 2015 29. září 2015 vznikla společnost entrepreneurship group s.r.o., která byla předchůdcem dnešního DIGITAALu. Nový brand spatřil světlo světa v roce 2017.DIGITAAL budoval od samého začátku Jirka Kratochvíl. K ruce měl 2 stážisty, z nichž jeden se stal prvním zaměstnancem.Celkově se v DIGITAALu vystřídalo na různých pozicích 15 lidí. Aktuálně náš tým tvoří 6 stabilních členů.Dvakrát jsme se stěhovali. Naposledy na jaře 2021 do větších prostor v samotném srdci centra Ostravy u Husova sadu.  PRVNÍ KLIENTI, KTEŘÍ ZFORMOVALI NAŠE ZAMĚŘENÍ S Logistickou akademií jsme si plácli před 7 lety a naše spolupráce stále pokračuje. Zatímco oni dělají z logistiků ještě větší profíky díky unikátním vzdělávacím seminářům, my o tom všem dáváme vědět světu prostřednictvím sociálních sítí. Pětiletá spolupráce s významným strojírensko-technologickým holdingem CZECHOSLOVAK GROUP nám otevřela dveře do světa vojenské i civilní techniky, aerospace, kvalitních hodinek, radarových systémů apod.  Od samého počátku jsou s námi také DYNAMIC FUTURE, kteří pomocí tzv. digitálních dvojčat pomáhají např. při budování výrobních hal. Tito první zákazníci určili směr, kterým jsme se vydali.  MARKETING A OBCHOD PRO EVENTY K naší sedmileté vášní patří celá organizace eventů do A do Z.  Již 5 let je HRko naše největší srdcovka. Jedná se o jednu z největších akcí v oblasti HR a personalistiky v České republice, kterou každoročně navštíví na 400 personalistů a šéfů HR oddělení ze všech koutů republiky.  Již léta se obchodně a marketingově podílíme na LOGISTICS RIDE, což je celorepubliková logistická jízda a na Profesním setkání logistiků.  Marketingová činnost stejně jako akcelerování online prodeje vstupenek bylo naším úkolem také na 2. ročníku ChainCampu nebo na mezinárodní konferenci technology.future 2016. V roce 2022 jsme vedli několikaměsíční kampaň na sociálních sítích pro akci Slavnosti Jihu 2022 a výrazně jsme přispěli k vyprodání vstupenek. BRAND DIGITAALU  V roce 2019 jsme se zaměřili na vylepšení našeho brandu. Společně s mentorem Richardem Galovičem jsme udělali velký zákaznický a zaměstnanecký průzkum, který určil naší přidanou hodnotou. Výsledkem se stal brandbook DIGITAALu, který zcela jasně definuje víru, vizi a směr naší firmy. HR MINING  HR mining je vysoce efektivní metoda z dílny DIGITAALu, což je způsob jak dodávat kontakty na relevantní uchazeče o zaměstnání nebo obchodní partnery po celém světě. Máme za sebou mnoho úspěšných kampaní nejen v Česku, ale např. v Turecku, v Německu, ve Španělsku, v Indonésii, v Jihoafrické republice, v Saudské Arábii nebo ve Spojených Arabských Emirátech.Pro HR mining využíváme profesní síť Linkedin. Ta poskytuje opravdu neomezené možnosti a s naším know-how umíme zacílit přesně na ty uživatele, kteří splňují parametry stanovené zákazníkem, v tomto případě firmou, která nabírá nové kolegy nebo se chystá na veletrh, kde chce mít již dopředu domluvené schůzky se zákazníky. S DIGITAALEM KOLEM SVĚTA S DIGITAALem jsme procestovali svět. Několikaletá spolupráce s Českým krasobruslařským svazem nás zavedla do Běloruska, Chorvatska, Rakouska nebo Polska, odkud jsme poskytovali reportáže také pro Českou televizi. Zatímco ve výše zmíněných lokacích jsme osobně byli, v dalších lokacích jsme na dálku vedli náborové kampaně nebo kampaně k propojení obchodníků na mezinárodních veletrzích. Můžeme zmínit Turecko, Německo, Španělsko, Indonésii, Jihoafrickou republiku, Saudskou Arábii nebo Spojené Arabské Emiráty. Vlastníme portál spolucestujeme.cz. Ten je určen pro “dobrodruhy”, kteří hledají parťáka na cestování. 
Posted by Jiří Hanulík
případové studie

(případovka) Pětiletá spolupráce s největší strojírensko-technologickou skupinou a PR s milionovými dosahy bez placené reklamy

Profily na sociálních sítích jsme tvořili od nuly V roce 2017 jsme stáli před velkou výzvou. Spravovat profily na sociálních sítích skupině, která má opravdu široký záběr působnosti. Museli jsme proniknout do světa výroby hodinek, vojenské techniky, radarů, munice, tanků, obrněných vozidel až po aerospace, civilní nákladní automobily nebo brzdové systémy pro kolejová vozidla. Nelze za firmu komunikovat bez znalostí v daných oborech. Ale my výzvu přijali a postupně vybudovali profily s milionovými dosahy a to bez placené reklamy. Dosah až na 5 000 000 lidí na Facebooku Profily skupiny na sociálních sítích měly na začátku pár desítek nebo maximálně několik set fanoušků. Po pěti letech čítá fanouškovská základna na Facebooku okolo 41 000 lidí, na Linkedinu to je přes 11 000 lidí a na Instagramu téměř 7 000 příznivců. Díky zápalu pro podnikání klienta i naše řemeslo jsme dokázali tvořit tak zajímavý obsah, který oslovil milovníky vojenské techniky a československého strojírenství. Výsledkem bylo třeba to, že dosahy na platformě Facebook šplhaly často k neuvěřitelným 5 000 000 oslovených lidí měsíčně. Na Linkedin, který nebyl v té době tak široce využívaný, jako dnes, to bylo průměrně až 120 000 impresí měsíčně. Pod našim vedením profily běžně dosahovaly k hranici až 20 000 000 oslovených uživatelů ročně. Firemní stránka na Linkedin, která v prvních letech nepatřila mezi priority v rámci komunikačního mixu, se byla mezi roky 2019-2022 dokonce nominována uživateli mezi 160 nejlepších stránek českého Linkedin a odbornou porotou vybrána mezi TOP 16! Pamatujeme si na produktová videa, která díky skvělému produktu a spojení naší vášně pro podnikání klienta ve spojení s roky praxe v oblasti DIGITAALní komunikace dosahovala přes jeden milion shlédnutí a šířila se virálně internetem.Možná vás napadá otázka, jak jsme toho dosáhli. Jednoduše – máme vášeň pro online marketing, na sociálních sítích jsme jako ryba ve vodě, naše práce nás naplňuje a baví, děláme ji srdcem. S každým zákazníkem se naplno sžijeme, navnímáme jeho produkty, obujeme si doslova jeho boty a vyrazíme do terénu, do světa, který je non-stop online. Dokážeme z firem vytáhnout informace, ke kterým se běžně nedostanete a vytvořit tak zajímavý a pestrý komunikační mix založený na firemních hodnotách a vizích. Zajímavý jak pro klienta, tak pro uživatele. Tento „úspěch“ by však nenastal bez důvěry klienta v nás, sílu sociálních sítí, skvělé propojení s interní PR agenturou a náš zápal pro podnikání klienta & lásku k řemeslu. Jsme DIGITAAL. Necháváme zářit české firmy na internetu. Rozzáříme i tu vaší? E: jirka@digitaal.czT: 724 170 007
Posted by Jiří Hanulík
případové studie

(případovka) Velmi úspěšná náborová kampaň pro technologickou skupinu z oblasti potrubní pošty

Jste schopni nám do měsíce dodat 100 relevantních kontaktů? Tak zněla otázka zákazníka, na kterou jsme bez váhání odpověděli ANO. Pro tyto účely jsme totiž před lety vytvořili velmi účinnou metodu HR mining a víme, že funguje. Cílem bylo oslovit techniky a montéry potrubní pošty. Jednalo se o práci v průmyslových nebo zdravotnických zařízeních po celé ČR, v Polsku i na Slovensku. Zaměstnavatel nabízel plat 40 000 až 50 000 Kč. Úkol jsme splnili za necelý měsíc. Nedodali jsme však 100 kontaktů, ale o polovinu více. Celkem jsme zákazníkovi předali 150 kontaktů na lidi, kteří splňovali zákazníkem stanovená kritéria a kteří sami projevili zájem o pracovní nabídku a předali kontakt na sebe. Celkové náklady na kampaň činily 6 353 Kč, tedy pouhých 42 Kč za kontakt. Podařilo se nám oslovit téměř 19 500 lidí a reklama byla zobrazena 63 580krát. Na odkaz kliklo 2 761 lidí. Tímto jsme se dostali na hodnotu prokliku 4,34 %.Cena prokliku tak vyšla na 2,3 Kč. Zákazník, který se vrací Jedná se už o několikátou úspěšnou kampaň pro tohoto zákazníka. Naše vůbec první kampaň byla dokonce tak úspěšná, že jsme ji museli po týdnu zastavit. Za jeden jediný týden jsme zadavateli předali přes 90 kontaktů na kandidáty, kteří projevili zájem o pracovní pozici. Celkem na konci kampaně to bylo 147 kontaktů. Tak vysoký počet uchazečů snad ani nejde odbavit během výběrového řízení. Proto jsme dostali pokyn kampaň zastavit. Nabíráte zaměstnance? Pomůžeme vám s tím. Ozvěte se nám: E: jirka@digitaal.czT: 724 170 007 HR marketing & Employer branding
Posted by Jiří Hanulík
podcasty Jak to jde?

ROSTEME SPOLEČNĚ klíčovým mottem společnosti FAVEA. Podcast Jak to jde? s generální ředitelkou Martinou Pavlovou

Společnost FAVEA je smluvním výrobcem doplňků stravy. Vyrábí inovativní bezpečné produkty zvyšující kvalitu života. Svou historii začala psát již před 28 lety a dnes zaměstnává téměř 100 zaměstnanců. Vyváženost soukromého a pracovního života je nedílnou součástí firmy. Silné vazby s obchodními partnery i se zaměstnanci Obzvláště v dnešní době, kdy stačí jen nuance a dochází k třecím plochám mezi obchodními partnery. Tak, když ty vazby jsou silné, tak se mnohem lépe překonávají i ty překážky, které mají všechny strany, říká Martina Pavlová, generální ředitelka společnosti FAVEA. Přestože ve společnosti FAVEA pracuje na 100 zaměstnanců, z pohledu firemní kultury se jedná o rodinnou firmu. Během několika návštěv a debat s jednotlivými lidmi na různých pozicích jsme vždy cítili všestrannou spokojenost s prací ve FAVEA. Zaměstnanci nejčastěji zmiňovali, že je práce ve FAVEA opravdu baví a pochvalovali si kolektiv kolegů i vedení. V tomto směru FAVEA vybudovala pevné základy, na kterých nadále staví. Ve stejném duchu buduje firma také vztahy s obchodními partnery. To vše definuje motto společnosti ROSTEME SPOLEČNĚ. Jak FAVEA zvládá dopady pandemie nebo zdražovaní energií? Řada firem posledních několik let, stejně tak naše firma FAVEA, byla nastavena s cílem růstu, navyšování tržeb, zvyšování případně zisků. A i nám poslední dva roky, včetně toho stávajícího, ty tržby klesají. Klesají z těch důvodů, které si myslím, že všichni moc dobře známe. Důležité je, že co se týká z pohledu ziskovosti, tak s tím bojujeme velmi statečně, říká Martina Pavlová, generální ředitelka společnosti FAVEA. Podcast s paní Pavlovou jsme nahrávali během procházky v nádherném prostředí Hukvald a debatovali o firemní kultuře, o dopadech pandemie nebo válečného konfliktu na podnikání, o příležitostech a jistotách v podnikání, o vizích do budoucna nebo o sociálních sítích a spolupráci s DIGITAALem.  Celý podcast si můžete poslechnout zde:
Posted by Jiří Hanulík
Linkedin

Jirka z DIGITAALu povede na COLORS OF FINANCE workshop Linkedin trénink pro finanční poradce

12. října 2022 proběhne v ostravském GONGu Dolní oblasti Vítkovic další ročník konference COLORS OF FINANCE. Na akci, na kterou dorazí více než 1000 profesionálů z řad finančního sektoru, vystoupí jako jeden z řečníků také Jirka Kratochvíl s workshopem na téma profesní síť Linkedin. Jak využít její plný potenciál? Proč je tak důležité být aktivní na této platformě? Jaké přínosy má Linkedin pro firmy, ale i pro jednotlivce? To bude náplní hodinového tréninku ušitého na míru obchodním poradcům. Najdete tady majitele, Cline manažery, lidi z HR, marketingu, obchodníky. Ti sdílejí své postřehy a zkušenosti z praxe a je velmi jednoduché je najít a oslovit. Když se naučíte Linkedin využívat, ušetří vám to plno času hledáním mailů a přímých kontaktů na decision makery, protože si je prostě najdete sami a rovnou je oslovíte. A to funguje, vysvětluje Jirka v rozhovoru pro COLORS OF FINANCE. Jirka se na sociálních sítích pohybuje od roku 2008. Profesní síť Linkedin je jeho nejoblíbenější platformou. Čím ho tak okouzlila? Proč ale brát vážně i další nové sítě, na kterých se v drtivé většině pohybují mladí lidé nebo dokonce děti? Slyšeli jste už o novém trendu ambasadorství na sociálních sítích? „Jasně, mediálně známé tváře před objektivem,“ to vás jistě napadne jako první. Ano, máte pravdu. Nicméně mnohem silnějším trendem je nyní ambasadorství prostřednictvím majitelů nebo vysoce postavených manažerů firem. Je to trend, který prodává. Jak to funguje? To se dozvíte 12. října v GONGU. Celý článek si můžete přečíst ZDE:https://blog.colors-of-finance.cz/blog/jiri-kratochvil-za-sebe-rikam-ze-neni-lepsi-sit-nez-linkedin/
Posted by Jiří Hanulík
Linkedin z DIGITAALu

CEO influecering jako nový globální trend!

Dříve prodávaly značky, dnes to jsou lidé – ambasadoři Sociální sítě určují směr, vytvářejí trendy mnohem dynamičtěji než kdykoliv dříve. Po desetiletí lidé vzhlíželi k samotným značkám. JPMorgan Chase lidé po celém světě od počátku vnímali jako spolehlivého partnera v oblasti financí. Kam uložit peníze? JPMorgan Chase jasná volba. Co třeba ikonické značky jako Coca-Cola nebo McDonalds? Nápoj, který mají lidé po celém světě spojený se Santou, projíždějícím náklaďákem s vánoční výzdobou a s emocemi (se zážitky s přáteli u pití Coly). McDonals. Existuje snad někdo, kdo by tuto značku neznal? Někdo, kdo by neochutnal burger, která chutná kdekoliv na světě stejně? Po desítky let si každá firma vytvářela svou image, jedinečnou identitu, díky které se odlišovala od konkurence. Nike jste si nikdy nespletli se značkou Adidas nebo PUMA. Fajfka, 3 pruhy nebo puma – vždy na očích, vždy zcela jasná záležitost. S každou značkou byla spojená také nějaká významná osobnost. Například Jaromír Jágr propagoval žvýkačky v krabičce ve tvaru puku – nejdelší žvýkačky na světě. George Clooney s kávou v ruce. Jeho typický úsměv a Nespresso. Možná jste tuto kávu nikdy nepili, ale díky hvězdě Hollywoodu ji všichni znáte. Robert Lewandowski, kdo jej nezná ze slavného Bayernu nebo z Barcelony, zná jej z reklamy na Head & Shoulders. Toto je trend, který není nový, trend, který funguje a který jistě bude pokračovat. Co je však poměrně nové, je ambasadorství, tedy když za značku hovoří přímo majitel někdo jiná tvář vrcholového managementu. CEO jako influencer? Nový trend, který funguje! Mark Zuckerberg jistě nebyl prvním, kdo začal veřejně vystupovat na sociálních sítích a nechal ostatní nahlédnout do svého soukromí. Díky tomu, že ovládá Facebook byl však jeden z těch, kteří šli jako první nejvíce vidět. Zatímco dříve byli CEO spíše v ústraní a ambasadorství budovaly filmové hvězdy, špičkoví sportovci nebo zpěváci, teď je tomu zcela jinak. Veřejnost totiž zajímá, kdo stojí za danou značkou, jaká je to osobnost, jak uvažuje. Za inspirativní a zajímavou osobností jsou schopní lidé v davech jít a oblíbí-li si tuto osobnost, věří značce, společnosti, kterou vybudoval a to je trend, který aktuálně určuje směr. Ambasadorství na profesní síti Linkedin? Volba číslo 1! Největší profesní sít na světě Linkedin je jako stvořená pro ambasadorství. Uživatelé zde ani tak nezajímají značky jako příběhy konkrétních lidí. S těmi se totiž mohou názorově ztotožnit, s některými třeba i osobně setkat, mohou se od nich něco naučit, inspirovat se. Vzhlížet ke značce je fajn, ale chybí tady lidskost a osobitost. Pokud znáte majitele, vidíte, jak se prezentuje a znáte jeho filozofii, tak si lépe vytvoříte pouto i se značkou, kterou zastupuje. Věříte mu a věříte i tomu, co nabízí. Jak funguje ambasadorství na sociálních sítích a jak vám můžete s tímto v DIGITAALu pomoci, to vám prozradí Jirka Kratochvíl v našem novém videu.
Posted by Jiří Hanulík