Posted on / by jiri.kratochvil / in Linkedin

Jak využít LinkedIn při obchodování? Ptali se nás ostravští Raynet CRM

Linkedin je naše srdcovka už řadu let. Díky této síti plníme třeba konference jako HRko nebo Logistics Ride, ale tvoříme tady i obchodní propojení pro naše další klienty a samozřejmě děláme digitální PR pro strojírenské firmy.

Raynet dělá z Ostravy super CRM systém pro obchodníky, který sami využíváme a řídíme obchodní vztahy.

A možná právě proto se na nás obrátili, abychom jim řekli pár věcí, které vám na Linkedin pomohou k lepšímu obchodování.

Celý článek najdete tady >>

Ale napadlo nás, že se dáme naše kompletní odpovědi, protože přeci jen z důvodu úspory místa se ne úplně vše, co jsme řekli, do článku dostalo. A tady to tedy je v celém a nezměněném znění:

  • Co je první věc, kterou by podle Vás měl nejen obchodník udělat po registraci na LinkedInu? 
    Tím prvním, co by měl každý bez ohledu na to, zda je nebo není obchodník, udělat po svém vstupu na Linkedin je 100% si vyladit a doplnit svůj profil. A pak s ním také pravidelně pracovat. Nejedná se o žádný životopis, ten si změníte jednou za pět let, když měníte práci. Na Linkedin je profil, který můžete optimalizovat podobně, jako web a zároveň doplňovat informace tak, jak se dějí ve vašem profesním životě. Předpokládám, že když někdo vstupuje na Linkedin, je jeho cíl obchod, ať si pod tím představíme cokoliv. Pro někoho to může znamenat budování svého brandu a skrze něj více prodávat, pro někoho podpora značky zaměstnavatele, pro někoho více schůzek, … Ať to máte tak, či onak, bez skvěle vyplněného profilu nebude fungovat ani jedno. 100% vyplněný profil je vaše vizitka a ukázka toho, že to se sítí myslíte vážně. Jen si představte, jaký pocit byste měli z člověka, který u vás žádá o spojení a ten měl vyplněné jen základní informace? Zároveň jsem zmínil, že profil se dá optimalizovat podobně jako web pro vyhledávání. Tedy s každým dalším přidaným kurzem, popisem projektu, pracovní činnosti, apod. se zvyšuje i počet klíčových slov na vašem profilu, roste jeho síla a tím i šance, že se zobrazíte ve výsledku hledání někomu, kdo zrovna hledá odborníka (s klíčovými slovy), jako jste vy.
  • Jak podle Vás vypadá ideální příspěvek na LI? 
    Můžeme klidně odkázat i na některý z Vašich příspěvků a použít ho jako názornou ukázku. Ideální příspěvek neexistuje, stejně jako neexistuje ideální cílová skupina. Důležitý je obsah a jeho relevance k cílovce. Důležité je, abyste tvořili zajímavý a užitečný obsah, ne marketingový balast. Často klientům říkáme Neprodávejte, ale vyprávějte (a přesto budete prodávat). Pište o tom, co vás baví, v čem jste dobří a co by mohlo druhým pomoci. Třeba vaše zkušenosti, jak si navolat schůzku, co vám osobně pomohlo a nebo naopak, co je slepá cesta. Jak se dostat k tomu, kdo ve firmě rozhoduje přes někoho, kdo k přístupu k decision makerovi brání. Vaše know-how, vaše best practices. A vydržte…
  • Máte zkušenosti se Sales Navigatorem?
    “Pokud ano, čím Vás nejvíce zaujal? Sales Navigátor jsem testoval, nějaký velký přínos v něm nevidím. Obsahuje pár možností hledání, které v běžném hledání nejsou (například velikosti firmy nebo seniorita), ale pokud znáte personu člověka, kterého hledáte, tak si poradíte i bez toho. Mnohem více používáme kombinaci logických operátorů s rozšířeným hledáním, případně aplikace třetích stran (jako např. Google) a ještě jsem nenarazil na případ, že by nám to nestačilo. Na tzv. commercial limit u běžného účtu však můžete rychle narazit a tam přichází na řadu placené profily, jehož součástí je i Sales Navigator. Doporučil bych ho spíše lidem z HR nebo “hard core” obchodníkům, kteří potřebují hledat a oslovovat velké množství leadů.”