Posted on / by jiri.kratochvil / in podcasty Jak to jde?

Kateřina Močáryová ze společnosti Vítkovice Steel o HR marketingu ve výrobní firmě. V podcastu Jak to jde?

S otázkou Jak to jde? jsme zavítali do moderních prostor stabilní společnosti s více než 190 letou tradicí. Ocelové základy Evropy od roku 1828. Motto, které hovoří za vše. Zatímco první rána kladivem se v ostravské fabrice ozvala poprvé již v první polovině 19. století, historie HR marketingu se v ní začala psát teprve před několika lety. Co funguje? Na co kladou největší důraz?

Ambasadorství / autenticita

Propracované, “navoňané” náborové kampaně. Ne že by jim už odzvonilo. Jistě jsou líbivé a fungují. Více než kdy dříve je však nutno klást důraz právě na ambasadorství a autenticitu. Všichni víme, že to, co vidíme v reklamě, je ideální prostředí viděné přes růžové brýle. Lidé, kteří si dnes vybírají zaměstnání, chtějí znát opravdovou realitu. Chtějí vidět, v jakém prostředí, v jakem kolektivu budou pracovat. Chtějí se cítit příjemně. 

Proto si marketingový tým Vítkovice Steel zakládá na těchto faktorech. Prezentují činnost či úspěchy zaměstnanců, reálných lidí (ne modelů převlečených za jeřábníka apod.). 

Offline versus online kampaně

Papírová reklama, zviditelnění v prostředcích MHD, distribuce letáků do poštovních schránek. To tady stále i v dnešní internetové době existuje. Vítkovice Steel tento informační kanál stále využívá, avšak v mnohonásobně menším poměru. Být online je rychlé, je trendy.

Zapojení managementu do ambasadorství

Vědět, že tam někde nahoře v kanceláři úřaduje konkrétní osoba, která má emoce, zájmy, názory. Možnost ztotožnit se s ním. To je cesta, jak vytvořit kvalitnější sociální klima ve firmě. Management společnosti Vítkovice Steel klade důraz i na prezentaci sebe sama a to je krok, který má smysl. Co myslíte?

Poslouchejte na Spotify & Apple & Google Podcasts