Posted on / by jiri.kratochvil / in Linkedin

Ne vše na Linkedin změříte standardními metrikami

Říká se, že v on-linu změříte všechno.

Kolik lidí vidělo vaši reklamu, kolik lidí na ní kliklo, kolik konverzí on-line formát přinesl a dokonce, kolik peněz vám kampaň vydělala. A ono to do jisté míry skutečně platí.

Ale je tu jedno velké ALE.

Vždy je třeba brát v potaz povahu a sociodemografii každé sociální sítě, případně každého on-line media. Jestli platí, že na Facebook se lidé chodí hlavně bavit, pak na Linkedin se chodí vzdělávat a sledovat profesní trendy.Linkedin je ze všech známých sociálních sítí za nás tou nejvyspělejší platformou, co se týče publika. Na Linkedin najdete ředitele, manažery, seniorní pracovníky, marketéry, obchodníky a vůbec lidi, kteří ve firmě mohou něco rozhodnout.


Tzn., že pokud se bavíme o takovémto publiku, asi se dá těžko předpokládat, že tito ve firemní hierarchii výše postavení lidé budou na vaše posty reagovat stejně, jako třeba cílovka na Instagramu. Takový generální ředitel si hodně zváží, jestli něčemu projeví veřejný obdiv či nikoliv. A zde přichází naše druhé ALE.


Takovýto decision maker nemusí a často nebude lajkovat váš firemní post, ale vidí ho. A to se v tomto případě také počítá.


Zrovna minulý týden jsme měli schůzku se zástupci klienta. Firmy, která dělá globální business, prvotřídní české strojírenství. A obchodní ředitel této společnosti nám říká: “Máte pravdu, jen minulý týden mi po telefonu říkalo snad 15 zahraničních klientů, že to video s referencí vidělo a že je to super.”

A přesně takto je třeba vnímat přínosy (firemní) komunikace na Linkedin. Nemusíte se honit za počty lajků, sdílení, CTRek, apod. Komunikace na Linkedin vám a vaší značce přinese publicitu mezi klíčovou cílovkou, která nemusí nutně na post reagovat v rámci nějaké reakce, ale post vidí a informaci si přečte a pak ji nosí v hlavě.


A toto v žádné statistice prostě nenajdete, ALE MÁ TO VÁHU možná ještě větší, než ikonka žárovky pod vaším příspěvkem.