Posted on / by jiri.kratochvil / in HR mining, případové studie

Případovka: Nábor B2G obchodníků na sociálních sítích díky HR miningu

Kromě digitální komunikace se zabýváme i HR marketingem. Našimi klienty jsou převážně strojírenské a výrobní podniky. Dneska se podíváme detailněji na jednu z právě ukončených náborových kampaní na sociálních sítích.

Službu HR mining využila strojírensko-technologická společnost, která chtěla oslovit B2G obchodníka. Proč? Protože najít sofitistkovaného obchodníka, který má zkušenosti s obchodem mezi soukromým sektorem a veřejnou správou (B2G = business to government), není jednoduché. A už vůbec ho nenajdete na pracovních portálech.

Umění zacílit

Vymysleli jsme speciální techniky pro cílení reklamních kampaní, které nadefinujeme tak, aby zprostředkovaly kontakt na zájemce. Proč na sociálních sítích? Lidé jsou na nich denně.  na nich čas, hledáme informace nebo sdílíme své zájmy a inspirujeme se. Proto jsou sociální sítě ideální právě pro HR mining. Vidíme na nich, co lidi zajímá. Jaké navštěvují stránky, které magazíny nebo média čtou, jakých zájmových skupin jsou členy, apod. Díky tomu máme možnost zacílit na relevantní kandidáty. Zajímavá náborová kampaň může probudit zájem o novou práci i u člověka, který je nakloněn změně, ale cíleně novou práci nehledá. 

Facebook pro výrobu, LinkedIn pro vyšší pozice

Na každé síti najdeme jiné publikum a jiné chování uživatelů. Facebook nebo Instagram je vhodný spíše pro nábor  lidí do výroby. Obě platformy lidé využívají pro zábavu a sdílení soukromých aktivit.. Naopak profil na LinkedIn mají vesměs lidé, kteří se chtějí realizovat. Dávají si záležet na kvalitě informací, které ve svém profilu sdílejí. V profilu se dozvíte o jejich kvalitách, kvalifikaci, vzdělání či preferencích, co se týče zájmů a koníčků. Skvělá platforma pro vyšší pozice a řídící pracovníky. 

B2G obchodník nesurfuje po inzerci práce

Čím dál víc společností se na nás obrací s poptávkou po náborových kampaních.  Významným klientem je i strojírensko-technologická společnost, která potřebovala oslovit a zaujmout obchodníky mající zkušenosti se zakázkami pro veřejnou správu. Proč je náročné sehnat kontakt na B2G obchodníka? Obecně se nejedná o lidi, kteří by měli svou vlastní kancelář, ve které jsou běžně dostupní. Většinu času tito obchodníci  tráví na letištích nebo hotelech po celém světě. Zabývají se zahraničním obchodem mezi tuzemskými společnostmi a vládami jiných zemí.  Jsou to profesionálové, kteří nesurfují po inzertních portálech práce. Ovládají světové jazyky, jsou ambiciózní, zkušení a ve světě se neztratí. 

Žádné prokliky, ale reálné kontakty

Během svého volného času (třeba když čekají na let) však zavítají na LinkedIn. LinkedIn je po nábor těchto pozic adekvátním nástrojem. Díky HR miningu na LinkedInu se povedlo tyto “nedostižné” obchodníky propojit se zadavatelem.

Výsledkem kampaně bylo celkem 79 reálných kontaktů. Ne prokliků na kariérní stránky, ale reálných osob, které projevily zájem a splňovaly podmínky zadavatele. Investice v tomto případě byla 517,65 dolarů. Jeden kontakt tak vyšel na 6,55 dolarů. Informaci o počtu obsazených pozic v tuto dobu nemáme, především z důvodu dlouhého vyjednávacího procesu.

Potřebujete efektivně navázat kontakty s novými partnery nebo sháníte členy do týmu? Ozvěte se nám a společně to vymyslíme.