Posted on / by jiri.kratochvil / in Linkedin

Reklama na Linkedin: co uvidíte v reportech?

V minulém článku jsme se věnovali reklamě na Linkedin obecně a z pohledu čísel tří malých a konkrétních kampaní. Dneska se podíváme na to, jaká data vyčtete z reportů. Proč se o tom bavíme? Protože to jsou data hodně zajímavá a využitelná v businessu.

Co se týče výkonu kampaně, vyreportujete ze systému vše, na co jste zvyklí z jiných reklamních systémů. Tedy data o počtech prokliků, CTR, cenu za proklik, za konverzi, počet konverzí, atd. To je prostě klasika. Ale také z reklamního systému Linkedin vyčtete data, která z žádného jiného systému nedostanete. Jaká to jsou?

Sociodemografie!

Sociodemografie uživatelů, kteří viděli a interagovali z vaší reklamou.

Job function

Podle toho, jak jste si kampaň nastavili, měli byste vidět data v těchto reportech. V sekci Job function vidíte data o pracovních pozicích, na kterých lidé, kteří viděli a interagovali s reklamou pracují. Na obrázku níže vidíte, že nejpočetnější skupinu u této malé kampaně tvoří business developeři, lidi z salesu a operations. Vidíte zde, kolik impresí do které skupiny šlo a míru prokliků, jak ta která skupina s kampaní interagovala.

Job title

Protože my jsme v této několikadenní kampani mířili hlavně na šéfy firem v regionu, vidíme, že 69% impresí šlo k lidem na pozici CEO.

Company

Velmi zajímavá statistika je pohled na to, z jakých firem tito lidé pocházejí. Víme již, že nejvíce impresí šlo do lidí na pozici CEO a v této kartě se dozvíme, v jakých firmách tuto pozici zastávají. Pak můžete kampaň ještě více optimalizovat jen na zaměstnance té konkrétní firmy, kam potřebujete svůj produkt protlačit a nebo využít tato obchodně jinak (třeba přímým oslovením).

Industry

Vaše služby jsou určené pro firmy z oboru Automotive nebo logistiky nebo…? Nevadí, i tohle umíme na Linkedin zacílit i vyreportovat.

Seniorita

Cílíte na senilnější lidi nebo naopak na lidi na začátku své kariéry? Zacílit kampaně můžete na lidi v entry level stejně dobře jako na pozici partnera ve firmě.

Company size

Máte zboží nebo službu, které se hodí pro firmy do 50 zaměstnanců? Nebo prodáváte ropné plošiny pro firmy 10.000+? I takto se dá reklama a Linkedin doručit a zpětně v reportech vidíte, jak si pro určitou cílovou skupinu vede.

…demografické cílení je naprosto samozřejmá věc, proto ho sem už ani neuvádíme. Ale cílit samozřejmě můžete i na země nebo města.

Na reportech z reklamního systému Linkedin je vidět, že cílit můžete velmi podrobně a hlavně zacílíte businessovou klientelu. Kdysi platilo, že ceny v systému byly příliš vysoké pro menší firmy a podnikatele, ale dnes se ukazuje, že výkonnost kampaní roste a cena se dá velmi dobře optimalizovat. Podle našich zkušeností je možné se dostat i pod 0,5 USD/proklik, což při takto specifickém cílení není vůbec moc.

Pro koho jsou kampaně na Linkedin vhodné?

Pro všechny, kteří míří na B2B sektor. Potřebujete předat sdělení lidem v business odvětvích, které na Facebooku nebo Instagramu prostě nechytnete.

Jestli vás tohle téma zajímá, rádi se o reklamách na Linkedin pobavíme. Stačí se ozvat na jirka@digitaal.cz nebo zavolat 724 170 007.