Posted on / by jiri.kratochvil / in Linkedin

Reklama na Linkedin pro realitní makléře – jako stvořená pro promo investičních nemovitostí

O výhodách reklamy na Linkedin píšeme poměrně často. Její obrovskou výhodou oproti třeba Facebooku je, že dokážeme zacílit na reálné decision makery. Tedy lidi, kteří jsou schopni rozhodnout třeba o změně podnikového software a nebo o koupi investiční nemovitosti.

A na toto téma se dnes zaměříme. Ano, možná řeknete, že na Facebooku či na Google Ads tohle umíte také. Ano, umíte, ale nikdy ne tak přesně, jako na Linkedin. Proč? Protože nikdo nemá tolik dat o profesní historii i současnosti jako právě Linkedin. Na Facebooku si nikdo profesní věci nevyplňuje a cílení podle zájmů je mnohdy hodně ustřelené.

Zato na Linkedin si všichni a rádi své profily plní svou dosavadní praxí, svými zkušenostmi, dovednostmi, kurzy, doporučeními, atd. A přeci jen, investiční nemovitosti se spíše týkají movitější klientely, která už má něco za sebou, má kapitál a ten chce takto zúročit.

A proto se dá persona takového člověka dobře popsat a hlavně… zacílit na Linkedin.

Proč o tom píšeme? Protože aktivita uživatelů na českém Linkedin hodně roste, už to není jen o pasivním koukání se na obsah druhých a stranou nestojí ani realitní makléři, kteří sociální sítě ve velkém objevili.

Pojďme se tedy na to trochu podívat. Mrkneme se nejprve na to, jak by mohla persona kupce investiční nemovitosti vypadat.

15.000 profíků s praxí 10+ let v Ostravě

Zaměříme se na náš domácí trh, tedy na Ostravu. Takových lidí je na Linkedin 44.000 lidí. Nejspíše se bude jednat o lidi s delší praxí než o lidi na začátku kariéry. Lidé se delší praxí již mají zkušenosti a mohou mít i finanční polštář pro podobné investice. Pokud zkombinujeme Ostravu s praxí 10 a více let, dostáváme publikum o velikosti 15.000 lidí.

Jistě se bude jednat o lidi na vyšších pozicích než o lidi na nejnižších pracovních postech. Pokud tedy výše popsané kombinujeme (AND) s lidmi na pozicích manažer, vice-president, ředitel, majitel a C-line, dostáváme se na počet 4100 lidí. A to je již velmi reálný počet lidí, kteří by o investiční příležitosti mohli uvažovat.

Toto můžeme samozřejmě ještě dále zužovat například podle zájmů, tedy můžeme zvolit, aby tito lidé měli konkrétní zájmy (finance, management, …), pak bychom ale dostali ještě nižší cílovou skupinu a mohlo by hrozit to, že se reklama bude hůře zobrazovat.

Co se týče ceny za proklik, jedná se o aukční systém, do kterého vstupuje několik proměnných. Z naší zkušenosti se pohybuje zhruba od 0,3-1 USD podle cílení a kreativy.

Při kalkulaci vaší investice do rozpočtu 15 USD denně je predikce výkonu 6100-25000 impresí měsíčně a 210-450 kliknutí na odkaz za měsíc při CTR (míra prokliků) 1,8-2,8%

Mimochodem, kdyby vás zajímalo sektorové rozložení tohoto publika, tak tady jsou čísla:

Business Development 34% | Operations 15% | Sales 14% | Education 10% | Legal 10%

Zajímá vás to?

Pokud jste realitní makléř a uvažujete podobně, můžeme to zkusit dát dohromady. Náš Linkedin specialista Jirka vám jistě rád řekne více osobně. Volejte 724 170 007.