Konzultace práce s Linkedin pro realitního influencera
Posted on / by jiri.kratochvil / in Linkedin

Školení Linkedin: z hodinové konzultace vyhledávání 3 nové schůzky s developery

  • Adame, my se známe roky. Patříš mezi přední české influencery a mám tě hodně spojeného s obsahem na podporu práce v Anglii. To se ale dnes asi dost změnilo. Co je tvým core obsahem dnes?

[Adam Wojnar] V Anglii investuji do nemovitostí a proto se práci a bydlení stále věnuji, i když jen okrajově. Mou hlavní činností je poradenství pro investory u nás v Česku, také se zabývám podcastem a vedu online mentoring klub. Vše se týká investování. YouTube je moje srdcovka, takže tam je možné shlédnout vše, co dělám a co je přístupné bez nutnosti stát se součásti klubu Bohatý díky realitám.

  • Jak jsi se k tomu vlastně dostal?

[Adam Wojnar] V roce 2004 jsem se odstěhoval do Anglie. Během 5 let jsem vystřídal 13 prací a 7x se stěhoval. Poznal jsem proto realitní trh a systém. Začali za mnou chodit lidi a ptát se na radu ohledně práce a bydlení. Založil jsem proto v roce 2009 agenturu huradosveta.cz. Pronajímal jsem si dlouhodobě nemovitosti a ty jsem zase podnajímal dále. Dnes vím, že se to jmenuje garantovaný nájem. Kdysi jsem o tom neměl tušení. Já své účty musel platit, i kdyby byly nemovitosti prázdné. Majitel dostal své a já se musel starat, aby domy byly obsazené. Takže na straně jedné jsem řídil správu nemovitostí se sto nájemníky a na straně druhé jsem měl agenturu, která ještě těm nájemníkům zajišťovala práci a vše okolo legální pobytu a práce v Anglii. Vražedná kombinace, kdyby to nevyšlo. Kdyby nebyla práce, mám nájemníky, kteří mi nemohou platit nájem. Proto bylo nutné vybírat také lidi (Češi a Slováci), kteří uměli anglicky a kteří chtěli pracovat, aby mohli platit nájem a zůstat u mě co nejdéle.

Nechtěl jsem mít dvě stě nájemníků, proto byla další logická cesta, nemovitosti kupovat. V roce 2012 jsem koupil svou první investiční nemovitosti v Manchesteru. Tu jsem pronajal své firmě a pak dokoupil několik dalších a pronajal místním obyvatelům. Zjistil jsem, co je to pasivní příjem a moc se mi to zalíbilo.

Když jsem se vrátil z Anglie natrvalo domů co Česka, všiml jsem si, že u nás je prostředí pro investory do nemovitostí velmi nevyspělé a realitní trh nepřehledný a pokroucený. Chtěl bych to změnit. Je to hodně ambiciózní, ale se svým YouTube kanálem jsem dnes nejvíce sledovaný investor, který dává mnoho informací trhu úplně zdarma. Tím chci krajany naučit investovat. Nebo jim aspoň ukázat, že tato možnost zajištění na důchod existuje. A tak se zrodil projekt bohatydikyrealitam.cz.

Okrajově se zabývám také obchodem s realitami.

  • A jak ti to funguje po stránce obchodní?

[Adam Wojnar] Bohatý díky realitám je klub, kde se investoři scházejí a konzultují se mnou své možnosti. Převážně je to online a přes telefon. Pravidelně pořádám ještě osobní setkání, semináře, kde se všichni mohou sejít. Takže máme tady propojení online světa s tím analogovým, jak ho nazývám.

Další možnost je zviditelnit svůj developerský projekt na mých sítích. Podporuji tak věci, které dávají smysl pro koncového uživatele, který hledá investici nebo své vlastní bydlení.

Ještě když se vrátím do Anglie, tak na straně jedné bylo bydlení a na straně druhé žadatel o práci, který žil v Čechách nebo na Slovensku. Napsal e-mail a dohodli jsme termín příjezdu do Manchesteru. Dostal ubytování a zajistili jsme práci, pojištění, banku a vše ostatní nutné pro legální práci.

  • My jsme spolu měli workshop obchodnické práce s Linkedin zaměřený právě na hledání a oslovování leadů, tedy lidí, se kterými bys mohl udělat business. Jak se ti to líbilo?

[Adam Wojnar] Školení bylo perfektní. Během něj jsem popsal několik listů v sešitě a hned potom si vylepšil svůj profil, podle tvých rad a začal dle návodu oslovovat potencionální klienty. Trvalo to jen pár hodin a měl jsem zajištěné tři schůzky s developerama nebo s jejich zástupcem. Následující týden jsem šel na jednání a byl o mé služby zájem. Teď jsme v dalších jednáních o spolupráci. Je to starý dobrý obchod, na který řada lidí zapomíná. Propojování lidí. Nabídka služeb, která se musí sejít s poptávkou. Nic víc, nic míň. Záleží, jak to člověk uchopí a LinkedIn ve spojení s e-mailem je vynikající nástroj na propojování a získávání leadů. Takže školení proběhlo na jedničku.

  • V čem vidíš největší přínos workshopu pro tvé podnikání?

[Adam Wojnar] Dostal jsem se do kanceláří developerů, kde není jednoduché se jen tak dostat. U stolu jsem měl proti sobě většinou majitele, takže mi to přineslo výborné zkušenosti a kontakty.

  • Už jsi něco aplikoval a s jakým výsledkem?

[Adam Wojnar] Jsme v jednání, je to stále velmi čerstvá věc.

  • Na závěr obecně, v čem spatřuješ největší sílu Linkedin oproti ostatním sítím?

[Adam Wojnar] Konkrétní lidi mají konkrétní a relevantní informace o sobě. Informace jsou přesné, vyhledávání velmi úzce a přesně zaměřeno na klienty, které chci oslovit. Daleko přesnější, než kdyby vyhledávání leadů probíhalo na jiné sociální sítí. LinkedIn je v tomhle zcela jedinečný na trhu. Navíc na této obchodní síti jsou lidé motivování obchodovat, takže naladění celkové komunikace je velmi příjemně nastaveno na byznys.