Posted on / by jiri.kratochvil / in případové studie, z DIGITAALu

Za novým logem opavských basketbalistů z BK Opava stojí komunikační agentura DIGITAAL

Začátkem září představil veřejnosti nové logo BK Opava, druhý nejlepší klub nejvyšší tuzemské basketbalové ligy. 

Do sezony 2021/2022 tak hráči vstupují nejen s posíleným kádrem, ale i svěží vizuální identitou. O modernizaci loga, logomanuál a návaznou grafiku se postarala ostravská komunikační agentura DIGITAAL.

9. září 2021

Zadání, ze kterého DIGITAAL vycházel, se opíralo o předchozí logo znázorňující slezskou orlici a basketbalový míč. K nim přibyl symbol plamenů odkazující na žluté peklo. Od definice zakázky přes vznik několika variant loga až po rozpracování vybraného návrhu do logomanuálu uplynuly pouhé tři týdny. Grafické práce vznikly v rekordním čase také proto, že se jich ujala zkušená grafička se vztahem k regionu a znalostí sportovního prostředí.

„Šli jsme cestou evoluce, nikoli revoluce. Původní logo jsme proto respektovali a pracovali s ním tak, aby výsledek byl jednodušší, vyhovoval širokým možnostem využití a zároveň v sobě nesl energii, odhodlání a sílu populárního klubu,“ vysvětluje Jiří Kratochvíl, majitel komunikační agentury.

Původní logo používal BK Opava přes 20 let a jeho obměnu urychlil také lockdown, během kterého byli sportovci nuceni komunikovat se svými týmy i fanoušky mnohem více na sociálních sítích než dřív. Připravili tedy nový web a restartovali online aktivity. Konečnou podobu loga vybíral klub z návrhů, které dodal DIGITAAL, také s pomocí improvizované focus group složené z představitelů klubu, zástupců partnerů, hráčů i trenérů. Drobné připomínky byly okamžitě zapracovány.

„Nové logo navazuje na svého předchůdce, je doplněno o symbol žlutého pekla, tedy našich fanoušků, kteří jsou důležitou součástí klubu,“ říká předseda představenstva klubu Radim Vysocký s tím, že odkazuje k sebevědomí klubu, zároveň je jednodušší. Postupně nahradí dosavadní symbol na dresech hráčů, ale i všech materiálech klubu, propagačních předmětech, ve fanshopu a také v online prostředí.

„Jsme hrdí, že jsme se mohli podílet na tak výrazné změně vizuální identity špičkového basketbalového klubu a nové logo bylo přijato velmi pozitivně. Šlo o rychlou, ale skvěle fungující spolupráci jak ze strany zadavatele, tak našeho týmu,“ dodává Jiří Kratochvíl.

Kdo je BK Opava

Basketbalový klub Opava je držitelem čtyř mistrovských titulů a pěti vítězství v Českém poháru. Má sedmdesátiletou historii, domácí zápasy odehrává v hale Opava s kapacitou přes 3 tisíce diváků. 

Kdo je komunikační agentura DIGITAAL

DIGITAAL je agentura specializovaná na PR na sociálních sítích a dalších on-line kanálech. Mezi její klienty patří firmy z oborů technologií, podnikání, logistiky, HR, strojírenství. DIGITAAL spolupořádá jednu z největších domácích konferencí pro personalisty HRko.