Posted on / by Jiří Hanulík / in případové studie

Značce Emitex jsme vytvořili nové logo. K redesignu došlo po dlouhých 30 letech.

Emitex,… nejspíš neexistuje žádná maminka, která by tuto společnost neznala. Je na trhu více než 30 let a nabízí celou škálu produktů pro použití v dětských kočárcích, postýlkách, autosedačkách, sportovních vozících atd.

V současnosti firma zaměstnává přes 30 švadlen, které v dílně v Ostravě-Vítkovicích šijí fusaky, zavinovačky, pláštěnky, tašky na kojenecké potřeby, nánožníky, rukávníky, deky a mnoho dalších doplňků.

Ačkoliv Emitex ušel velký kus cesty, ať už ve vztahu k produktům, u kterých se snaží vždy držet krok s aktuálními trendy, nebo v neposlední řadě ve vztahu k zákazníkům, se kterými má stále velmi vřelý a individuální vztah (byť je jich mnohonásobně více než na počátku), tak jedno zůstalo po celých 30 let stejné: logo.

Vedení společnosti cítilo, že je čas na změnu a tak oslovilo nás v DIGITAALu, abychom vytvořili nové logo.

Emitex prošel za poslední rok velkou proměnou a s tím šla ruku v ruce myšlenka, že je třeba tuto změnu přenést dál, že je třeba dát našim zákazníkům a obchodním partnerům jasný signál, že se firma posunula a chce jít s dobou a být trendy. Záměrem redesignu loga bylo přesunout vizuální prezentaci firmy z 90. let do současnosti,“ popisuje Lukáš Chovanec z Emitexu.

Jiné potřeby využití, jiné trendy byly roce 1992 a jiné v dnešní době. Na to Emitex zareagoval jasným zadáním: chceme vytvořit logo, které bude hravé, ale zároveň ne příliš dětské se zaměřením na konkrétní věkovou či jinou cílovou skupinu – jednoduše univerzálnější. Logo, které bude symbolizovat lásku, rodinu, péči, tradici, ruční výrobu a kvalitu. Logo, které by obsahovalo piktogram, který by byl použitelný i bez textu. Piktogram, ze kterého i bez textu bude jasné, že se jedná o společnost Emitex. Co se týče písma, mělo by být takové, aby bylo použitelné pro běžné produkty, stejně tak pro ty luxusní.

Věříme, že jsme splnili veškerá očekávání a že logo vývojově přirozeně naváže na to předchozí. Zadáním totiž také bylo, abychom nevymýšleli revoluci, spíše evoluci. 

„Máme velkou radost z toho, že od představení nového loga a podkladů pro marketingové účely jsme zaznamenali jak navýšení objemu prodeje, tak vyšší návštěvnost našeho webu a firemního profilu na Facebooku, vnímáme také jakési probuzení komunity našich zákazníků, kteří změnu zaznamenali, komentují ji na sociálních sítí, aktivně se zapojují do soutěží na našem facebookovém profilu apod. Dále bychom rádi vyzdvihli a ocenili přístup a komunikaci profesionálů z Digitaalu, kteří nás celým procesem provedli, byli otevření našim komentářům a představám, vzali v potaz naše individuální potřeby a v závěru nám předali kus skvěle odvedené práce, která nás denodenně provází a obklopuje, a jsme na ni velmi pyšní, stejně jako na naši značku a firmu, jejíž srdce tvoří skvělý tým,“ doplňuje Lukáš Chovanec z Emitexu.

Vytvořením loga Emitex naše práce neskončila. Zadání bylo také vytvořit šablony příspěvků na sociální sítě, vizuály pro bannery pro online i offline reklamu, návrhy vizitek nebo třeba nášivek na oblečení.

Byli bychom rádi, kdyby námi vytvořené logo sloužilo společnosti Emitex dalších 30 let, ale kdo ví, jaké potřeby a trendy budou za pár let v tomto dynamicky se měnícím světě. 

Chcete pomoci nastartovat novou etapu vaší firmy? Ozvěte se nám:
E: jirka@digitaal.cz
T: 724 170 007