Posted on / by Jiří Hanulík / in Linkedin, z DIGITAALu

CEO influecering jako nový globální trend!

Dříve prodávaly značky, dnes to jsou lidé – ambasadoři

Sociální sítě určují směr, vytvářejí trendy mnohem dynamičtěji než kdykoliv dříve. Po desetiletí lidé vzhlíželi k samotným značkám. JPMorgan Chase lidé po celém světě od počátku vnímali jako spolehlivého partnera v oblasti financí. Kam uložit peníze? JPMorgan Chase jasná volba. Co třeba ikonické značky jako Coca-Cola nebo McDonalds? Nápoj, který mají lidé po celém světě spojený se Santou, projíždějícím náklaďákem s vánoční výzdobou a s emocemi (se zážitky s přáteli u pití Coly). McDonals. Existuje snad někdo, kdo by tuto značku neznal? Někdo, kdo by neochutnal burger, která chutná kdekoliv na světě stejně?

Po desítky let si každá firma vytvářela svou image, jedinečnou identitu, díky které se odlišovala od konkurence. Nike jste si nikdy nespletli se značkou Adidas nebo PUMA. Fajfka, 3 pruhy nebo puma – vždy na očích, vždy zcela jasná záležitost.

S každou značkou byla spojená také nějaká významná osobnost. Například Jaromír Jágr propagoval žvýkačky v krabičce ve tvaru puku – nejdelší žvýkačky na světě. George Clooney s kávou v ruce. Jeho typický úsměv a Nespresso. Možná jste tuto kávu nikdy nepili, ale díky hvězdě Hollywoodu ji všichni znáte. Robert Lewandowski, kdo jej nezná ze slavného Bayernu nebo z Barcelony, zná jej z reklamy na Head & Shoulders. Toto je trend, který není nový, trend, který funguje a který jistě bude pokračovat. Co je však poměrně nové, je ambasadorství, tedy když za značku hovoří přímo majitel někdo jiná tvář vrcholového managementu.

CEO jako influencer? Nový trend, který funguje!

Mark Zuckerberg jistě nebyl prvním, kdo začal veřejně vystupovat na sociálních sítích a nechal ostatní nahlédnout do svého soukromí. Díky tomu, že ovládá Facebook byl však jeden z těch, kteří šli jako první nejvíce vidět. Zatímco dříve byli CEO spíše v ústraní a ambasadorství budovaly filmové hvězdy, špičkoví sportovci nebo zpěváci, teď je tomu zcela jinak. Veřejnost totiž zajímá, kdo stojí za danou značkou, jaká je to osobnost, jak uvažuje. Za inspirativní a zajímavou osobností jsou schopní lidé v davech jít a oblíbí-li si tuto osobnost, věří značce, společnosti, kterou vybudoval a to je trend, který aktuálně určuje směr.

Ambasadorství na profesní síti Linkedin? Volba číslo 1!

Největší profesní sít na světě Linkedin je jako stvořená pro ambasadorství. Uživatelé zde ani tak nezajímají značky jako příběhy konkrétních lidí. S těmi se totiž mohou názorově ztotožnit, s některými třeba i osobně setkat, mohou se od nich něco naučit, inspirovat se. Vzhlížet ke značce je fajn, ale chybí tady lidskost a osobitost. Pokud znáte majitele, vidíte, jak se prezentuje a znáte jeho filozofii, tak si lépe vytvoříte pouto i se značkou, kterou zastupuje. Věříte mu a věříte i tomu, co nabízí.

Jak funguje ambasadorství na sociálních sítích a jak vám můžete s tímto v DIGITAALu pomoci, to vám prozradí Jirka Kratochvíl v našem novém videu.