Jak dosáhnout obchodních výsledků pomocí optimalizace na Linkedin.
Posted on / by jiri.kratochvil / in Linkedin, případové studie

Díky Linkedin do světových nákupních center: Clap design & MSIC

Clap design je mladá, ale velmi ambiciózní moravskoslezská firma, kdy její těžiště leží v návrhu a výrobě designových kuchyňských výrobků ze dřeva.

Její spoluzakladatel Václav Čajánek si prošel řadou obchodnických pozic, aby se později začal věnovat rozjezdu Clap designu a je to právě Václav, který díky svému obchodnickému backgroundu nehraje pouze na tuzemském hřišti, ale své dřevěné kuchyňské doplňky míří na celoevropský trh.

K urychlení expanze firmy se rozhodl využít pomoci Moravskoslezského inovační centra (MSIC) a protože DIGITAAL patří mezi etablované a dlouholeté experty MSICu v oblasti on-line marketingu, začal Clap design své evropské tažení zrovna u nás.

V rámci spolupráce MSIC x Clap design x DIGITAAL jsme působili v projektu Impuls, který podnikatelům nabízí MSICem plně hrazených 10 hodin experta.

Zadání znělo: chceme se dostat do evropských vyhlášených nákupních galerií typu Lafayette nebo Harrods a cílovkou jsou pro nás nákupčí.

Skvělé zadání pro DIGITAAL a ideální pro platformu Linkedin. Jenže…

Drtivá většina nákupčích z takových podniků mají neveřejné profily. To ale nebyla žádná překážka, i když využíváte standardní profil na Linkedin.

Během 10 hodinového Impulsu jsme Václava naučili jak si optimalizovat svůj osobní profil, jak profil funguje a jak je třeba nad ním přemýšlet. Naučili jsme jej, jak pracovat s vyhledáváním na i mimo Linkedin a to pěkně do hloubky. V rámci vyhledávacího mechanismu se klient naučil, jak efektivně kontaktovat nově nalezené leady a co je možná v jeho oboru nejdůležitější, jak se dostat ke kontaktům, kteří mají svůj profil na Linkedin uzamčený pro veřejnost.

V třetí fázi programu Impuls jsme se podívali na to, jak komunikovat na firemní stránce, jak si vytvořit jednoduché, ale efektivní komunikační schéma, jak vyhodnocovat komunikaci, tvořit grafiku, sledovat konkurenci nebo číst v datech, která Linkedin správcům stránek poskytuje.

Do závěrečné hodnotící zprávy klient o spolupráci napsal:

Spolupráce s p. Kratochvílem byla pro nás přínosná. Získané znalosti jsme začali prakticky využívat a platformu LinkedIn zařadili do naší marketingové strategie zejména pro účely B2B – posílení povědomí o značce a získávání nových klientů zejména na zahraničním trhu. Oceňuji srozumitelnost a profesionalitu školení.

Už při prvních samostatných pokusech se nám podařilo nakontaktokvat se na zajímavé obchodní příležitosti.