Posted on / by Jiří Hanulík / in Linkedin

K čemu slouží profesní síť Linkedin?

K čemu je dobrý ten Linkedin?

K Linkedin se obecně hledá cesta náročněji, ale když už si k této profesní síti cestu najdete, objevíte bohaté portfolio pracovních kontaktů, profesní i volnočasové inspirace a spoustu příležitostí, snad i výzev. 

Přestože je Linkedin na trhu déle než (možná oblíbenější) Facebook, u mnoha lidí působí stále jako něco nového, chcete-li i méně zábavného.

Na Linkedin chodí lidé pracovat. To mají všichni uživatelé společné. Takzvaný mindset (tedy nastavení mysli) a firemní hodnoty jsou pro většinu totožné.

Nejde jen o jakési portfolio životopisů. Linkedin je živý organismus. Můžete navazovat nové vztahy se zajímavými lidmi v oboru i napříč různými odvětvími a to lokálně ve vaši blízkosti, ale i v jiném městě, de facto po celém světě.

Data z roku 2020 uvádějí více než 700 milionu uživatelů v 200 zemích světa. U nás to je okolo 2 milionů uživatelů a 43 000 firemních účtů. 

Proč mít účet na Linkedin? 

Pohledem studenta: 

praxí neposkvrněný mladý člověk zde může prezentovat svou tvorbu, vyzdvihnout klíčové vlastnosti a silné stránky v oboru. To je přece mnohem více než pouze zveřejnění životopisu na nějakém pracovním portálu. Může napsat představitelům své vysněné firmy a navázat klíčový kontakt začínající kariéry. Ostatně potenciální zaměstnavatel si nadějného jedince může jednoduše na Linkedin najít a volba mezi jednotlivými kandidáty je jednodušší, když vidíte, jak daný člověk přemýšlí, jak pracuje, v čem je silný a čím by mohl být přínosný pro firmu.

Pohledem influencera, podnikatele, manažera či majitele firmy: 

Business tvoří především kvalitní osobní vztahy, souhlasíte? Linkedin poskytuje doslova neomezené možnosti seznámit se téměř s kýmkoliv, s kým byste rádi spolupracovali. A funguje to samozřejmě i opačně. Jednoduše vás mohou oslovit právě ti, kteří hledají ke spolupráci právě někoho jako jste vy. 

Pohledem firmy:

Víte, čeho se majitelé firem v dnešní době nejvíce obávají? Nedostatku kvalifikovaných pracovníků. Na Linkedin můžete listovat jako kdysi ve Zlatých stránkách. Kromě kontaktů zde však máte navíc k dispozici doslova kompletní profil osobností. A co více? Můžete si prostřednictvím propracovaných nástrojů vyhledat přesně takovou osobnost, kterou hledáte: dle věku, pohlaví, délky praxe, dle oboru, prakticky kdekoliv na světě. Nezobrazují se vám však jen lidé, kteří aktivně hledají nové zaměstnání, ale i ti, kteří by zajímavou příležitost přijali, i když nutně změnu povolání nepotřebují. 

Zatímco dříve si firma vybírala zaměstnance, dnes se role obrátily a zaměstnanec si vybírá firmu. Takže nevnímejme Linkedin jen z pohledu osobnostního životopisu. V tomto prostředí svůj příběh vyprávějí také firmy. A je jen na vás, zda právě vaše společnost zarezonuje s novým zajímavým potenciálním členem týmu.

Jak se v tom všem zorientovat? 

V DIGITAALu už roky obdivujeme kvality profesní sítě Linkedin. Jakožto výborný profesní nástroj jej využíváme pro naše účely, stejně tak pro naše klienty. 

Že to bereme opravdu vážně (ale vždy samozřejmě s úsměvem), o tom svědčí získání světově uznávaných certifikátů LinkedIn Marketing Solutions Fundamentals Certification u dvou našich členů. 

Jen pro představu o náročnosti takové zkoušky: 60 otázek během 60 minut v anglickém jazyce vás doslova (promiňte to přirovnání) vysvleče do trenek. Nejedná se o jakési předem připravené otázky, které se prostě “našprtáte”. Abyste uspěli, musíte se ve všech nástrojích Linkedinu opravdu dokonale orientovat a zvládnout reálné případové situace.

Tím se nechceme vychloubat. Spíše vás ubezpečit, že s námi jste ve správných rukou. 

Zajímá-li vás cokoliv z této oblasti, dejte nám vědět. Rádi vás poznáme, abychom společně zacílili tím správným směrem na cestě, kterou kráčíte.