Posted on / by jiri.kratochvil / in Linkedin

Reklama na Linkedin: Jak zvýšit počet odpovědí na pracovní inzerát?

Máte firemní Linkedin stránku a hledáte lidi do týmu. Jak tomu pomoci díky Linkedin a reklamní kampani?

V reklamním nástroji Linkedin je možnost odkazovat lidi nejen na webové stránky, ale také přímo na pracovní inzerát, který máte vystaven na firemní Linkedin stránce.

K tomu, abyste takovou kampaň spustili, musíte mít nejprve tento inzerát publikován a to uděláte jako admin stránky na v Admin tools > Post a job.

V této sekci vyplníte vše potřebné pro publikaci pracovního místa a teprve pak můžete pomýšlet nad jeho propagací. Důvod je prostý. Když máte přímo pracovní inzerát na Linkedin, uchazači na něj mohou také přímo na Linkedin a skrze svůj osobní profil reagovat a na pozici se přihlásit. Tady malá ukázka z prostředí pro vložení pracovní nabídky:

A když už máte pracovní inzerát, můžete v reklamním nástroji začít tvořit kampaň s cílem získat co nejvíce relevantních odpovědí. Jdeme na to…

To co nás zajímá je fuknce Job applicants. Právě tato funkce využívá jako cíl ne webovou stránku nebo firemní LNKD stránku, ale konkrétní inzerát, který máte na firemním profilu zveřejněn.

I tuto kampaň můžete cílit podle všech myslitelných business parametrů, které vystihují vašeho vysněného kolegu. Od odvětví, kde pracuje. Firmu, ve které nyní působí (ano, můžete zacílit lidi od konkurence), velikost firmy. Určitě zajímavé je zacílit členy konkrétních skupin nebo lidi podle jejich dovedností, a tak podobně.

Pro náš příklad si vezmeme třeba lidi z našeho oboru, kdy hledáme social media nadšence. Cílení bychom vedli asi nějak takto:

Jsou z ČR > mají dovednosti jako Social media nebo Social media marketing nebo Social media Communications nebo SM Optimization nebo SM Ads, zároveň musejí mít praxi min. 3 roky zároveň chceme, aby dělali v nějaké marketingové firmě na pozici Social media manager nebo SM specialist nebo SM strategist. No a dostáváme skupinu cca 590 lidí. V rozpadu cílovky si můžeme ověřit, zda se skutečně jedná o ty lidi, o které nám jde a pokud ano, přejdeme k nastavení samotného reklamního sdělení.

Jako novinku si pro nás Linkedin připravil zbrusu nový formát reklamní podpory jedné pozice přímo v newsfeedu a to je také cesta, kterou doporučujeme.

No a plynule přecházíme do kreativní části, kde se tvoří samotná reklamní jednotka. Pro malou ukázku ukázka přímo od Linkedin:

…a je to. Nyní už zbývá jen čekat na a/ schválení ze strany Linkedinu a za b/ na odezvy z řad uchazečů.

Co doporučujeme: Určitě si v průběhu kampaně hlídat statistiky Demographics, kde vidíte rozpad globálních čísel podle dalších segmentů a když se v nich objeví něco, co vybočuje z vašich očekávání, tak to hned z kampaně vyloučit (např. zobrazení lidem z konkrétní firmy, apod.).

Nastavení reklamních kampaní a tvorba kreativ je věc jedna, optimalizace kampaní pro doručení správných výsledků je věc druhá. Ladění kampaní vyžaduje spoustu času a v případě Linkedin i široký přehled o profesním chování person. Když na to čas nemáte, můžete to zkusit svěřit profesionálům. Třeba nám:-)

Díky za pozornost.