Posted on / by Jiří Hanulík / in případové studie

LOGISTICS RIDE 2022 pod taktovkou DIGITAALu: Nárůst účastníků o 40%

V roce 2015 proběhl první ročník LOGISTICS RIDE pořádaný Logistickou akademií v Ostravě. Jedná se o (ne)konferenci plnou případových studií, projektů z praxe, rad a tipů od profesionálních logistiků. Zjednodušeně: akce logistiků pro logistiky.

Členové vedení Logistické akademie, v čele se zkušeným matadorem v oboru Jaroslavem Bazalou, a spolupracující sbor lektorů se v oblasti logistiky řadí k profesionální špičce České republiky. Nejen to je důvodem, proč se do Ostravy sjíždějí lidé z oboru logistiky, řízení skladů, dodavatelských řetězců nebo ecommerce ze všech koutů republiky.

S DIGITAALem jsme u LOGISTICS RIDE od úplného počátku. S kolektivem Logistické akademie jsme dnes již businessoví přátelé, takže je to pro nás srdcová záležitost. Společně jsme vymysleli název, vytvořili web, grafiku, rétoriku a vlastně celou strategii.

Také proto je nám obor logistiky tak blízký a máme několik dalších partnerů z tohoto segmentu. Pomáháme například s marketingem Profesnímu setkání logistiků od Komory logistických auditorů.

40% nárůst účastníků oproti minulému ročníku akce

Letošní ročník LOGISTICS RIDE navštívilo více než 220 logistiků, což je přibližně o 40 % více než během “covidového” roku 2020. Výrazně jsme posílili také mezi vystavovateli. Nechyběli velikáni typu DoDo, Kvados, K2 a další.

Těchto výsledků jsme docílili díky marketingu s vyladěným workflow. Za roky pořádání eventů už přesně víme, jak na to. Sázíme hodně na osobní prodej, znalost akce, oboru a především na marketing na profesní síti Linkedin. Právě zde jsme letos založili profil LOGISTICS RIDE a pod tímto brandem kontinuálně propagovali samotnou akci, programovou náplň, termín akce, prodej vstupenek, novinky a jiné zajímavosti. Nejprve jsme zveřejňovali 2 příspěvky týdně. Čím více se blížil termín akce, komunikaci jsme stupňovali až na 5 příspěvků týdně.
Předešlé ročníky jsme propagovali prostřednictvím webové stránky Logistické akademie. Rozšíření o Linkedin vnímáme jako akcelerátor komunikace. Krok správným směrem.

Osvědčila se nám naše již ověřená metoda HR mining. Díky ní jsme cíleně hledali a oslovovali konkrétní lidi z oboru logistiky. Neméně důležité bylo psaní blogpostů. Pravidelně jsme logistickou veřejnost informovali o veškerých novinkách, o programové náplni, o spíkrech, o organizačních záležitostech apod. 

Další z komunikačních cest představovaly newslettery rozesílané zákazníkům Logistické akademie a všem potenciálním návštěvníkům LOGISTICS RIDE. 

Pod svá křídla jsme si nově vzali vyhledávání potenciálních vystavovatelů. Využili jsme osobních vazeb a opět metodu HR mining, díky které jsme hledali dodavatele logistických řešení, pro které by bylo zajímavé se na akci mezi relevantním publikem prezentovat. 

Výsledek? 6 nových partnerů + finanční přínos pro akci v řádech stovek tisíc korun.

Abychom se odlišili od podobných akcí, zvolili jsme netradiční rétoriku, neobvyklou v tomto oboru. Používali jsme slovní spojení jako Logistická jízda roku, o logistice až na dřeň, jízda od začátku až dokonce apod.

Marketingovou podporu eventů od A do Z máme v DNA

Tvorbu a organizaci akcí, jejich marketing, “nábor” návštěvníků a vystavovatelů, to vše máme v DNA. Také proto se nám daří pořádat dnes už vyhlášenou akci pro HR – HRko. Ze začátku jsme měli účast okolo 115 lidí. Dnes, po pěti letech, vzrostl zájem až na 400 účastníků.
Nejedná se o klasickou konferenci, ale o HR párty & Festival HR řešení. Obsahovou náplní, specifickým konceptem a celkovou atmosférou nemá v Česku konkurenci. Proto má dosah na lidi z oboru HR z celé republiky. 

Děláte nějakou fajnovou akci? Chcete posunout marketing na vyšší level? Umíme vám s tím pomoci.

Ozvěte se nám. Zcela určitě spolu najdeme efektivní řešení.