Posted on / by Jiří Hanulík / in případové studie

(případovka) Chystáte se s firmou na veletrh? Domluvíme vám schůzky!

Účast na různých akcích jako jsou výstavy, veletrhy, apod. něco stojí. A mnohdy to nejsou malé náklady. Často se stává, že vy jako šéf zajistíte účast na veletrhu, ale obchodníci přijdou až na místo a čekají, kdo za nimi přijde. Jsou v tzv. pasivním módu. Přitom existují metody, kterými můžete zjistit, kdo se na veletrh chystá a tyto lidi oslovit. Cíleně a velmi efektivně.

Takové zadání přišlo i od technologické firmy APUtime, špičky v oboru projektového řízení s umělou inteligencí. A přesně toto my v DIGITAALu děláme. Aktivně vyhledáme, vyfiltrujeme a oslovíme vaším jménem lidi, kteří se na veletrh chystají tak, aby vaši obchodníci z akce vytěžili maximum.

Společnosti APUtime jsme zajistili schůzky v průběhu celého dne na veletrhu v Praze

Než tým z APUtime vůbec vyrazil na veletrh, už měl domluvené schůzky přímo u jejich stánku a dobré kávy. S dostatečným časovým odstupem jsme pro ně uměli vyhledat a oslovit relevantní lidi, kteří měli v plánu akci navštívit. Prostřednictvím sociálních sítí a osobních profilů obchodníků. Linkedin není ani tak B2B, jako spíše H2H marketing. Přeloženo do češtiny, business nedělají firmy mezi sebou, ale lidé s lidmi.

Response rate 38% během prvního týdne

Celkem jsme jménem lidí z APUtime oslovili 204 lidí. Z tohoto počtu obchodníkům odpovědělo 78 osob. Úspěšnost odpovědí tedy 38,2%. Výsledek této metody, zvané HR mining, vnímáme vysoce pozitivně. Pozitivnější ale je, že stejně to vnímá i klient. Tým z APUtime se totiž za celý den nezastavil a své produkty představil i těm, kteří by třeba jejich stánek úplně minuli.

Tak velkou míru reakcí na pozvánky na jiném kanálu neuděláte. Pokud vezmeme v úvahu industry strandard email marketingu, pak se můžeme bavit o míře otevření cca 20-30% a míře prokliků 10%? Počet odpovědí a konverzací s firmou bude ale mizivý. U placených kampaní, které sdělují pouze to, že na akci budete budou výsledky mnohem horší. Těchto výsledků by se nám na jiných sociálních sítích prostě nepodařilo dosáhnout.

Na Linkedin je prostě zcela jiná komunita lidí. Drtivá většina je zaměřena na business, podnikání, seberozvoj a na navazování nových kontaktů. Záleží jim na vzájemné propojenosti a na vztazích (i proto Human-to-Human marketing/selling). Proto tolik lidí reagovalo na pozvánku formou zprávy. Jako by zde fungovaly tradiční hodnoty, tedy úcta k druhému a dejme tomu svědomí z neodepsání na přijatou zprávu. Jednoduše, fungují zde úplně jiná pravidla než na Facebooku, Twitteru apod. Navíc se zde můžete seznámit i s nejvýše postavenými lidmi ve firmě.

Dalším pozitivem je, že i s těmi, kteří na veletrh nedorazili, už máte prvotní seznámení za sebou a co vám brání se domluvit na setkání i mimo oficiální akci? Máte totiž minimálně jednu společnou věc a tou je vášeň pro odvětví, ve kterém oba dva pracujete.

Zaujalo vás naše řešení? Zajímalo by vás, jak se dá HR mining aplikovat u vás ve firmě? Domluvte si s námi on-line schůzku >>